Navigation Menu+

10 sfaturi pentru o inimă sănătoasă

Posted on Feb 8, 2016 by in Prevenţie boli cardiovasculare | 0 comments

10 sfaturi inima

Mens sana in corpore sano este una dintre cele mai simple afirmaţii, dar cu un mesaj atât de puternic, în special în domeniul medical. O minte sănătoasă, o inimă sănătoasă şi un corp sănătos sunt premisele care asigură scăderea riscurilor de îmbolnăvire. Sănătatea inimii începe cu o atitudine optimistă, trece printr-o alimentaţie adecvată şi continuă cu multă activitate fizică.

 

  1. Exerciţii fizice

Sportul rămâne cea mai accesibilă metodă de prevenire a bolilor cardiovasculare, cea mai avantajoasă, din punct de vedere financiar. O jumătate de oră pe zi, de trei, patru ori pe săptămână, ajută inima să rămână puternică şi asigură, în acelaşi timp, oxigenarea adecvată a creierului.

  1. Renunţă la fumat

Ţigările nu au nici un fel de efect benefic asupra corpului, în schimb, îl expun radicalilor liberi, extrem de nocivi pentru organism. Pe lângă faptul că fac rău plămânilor, ţigările afectează şi bunăstarea inimii, pentru că îi îngreunează pomparea sângelui, îngroşând arterele.

  1. Un singur pahar de vin pe zi

În cantităţi mici, alcoolul poate fi consumat, fără să existe riscuri asupra sănătăţii. Un pahar de vin roşu, alături de hrană sănătoasă, un digestiv după masă sau un aperitiv înainte de savurarea mâncării sunt chiar recomandate. Tot ceea ce depăşeşte această cantitate face rău ficatului şi creşte şansele depunerii de colesterol, care îngroaşă arterele şi forţează inima să lucreze în plus.

  1. Fără carbohidraţi

Carbohidraţii, adică pastele, produsele de panificaţie sau preparatele pe bază de cartofi, de pildă, favorizează creşterea nivelului de colesterol rău în organsim, un inamic declarat al sănătăţii inimii. O dietă echilibrată va limita cantitatea de carbohidraţi spre minimul posibil.

  1. Mai puţine dulciuri

Alături de carbohidraţi, dulciurile îngraşă organismul şi pun presiune pe inimă, solicitându-o să lucreze mai mult şi să depună mai mult efort în transportul sângelui prin artere. Singurele dulciuri recomandate sunt ciocolata neagră, cu un conţinut ridicat de cacao (peste 70%) şi mierea, consumată moderat.

  1. Hidratare corespunzătoare

Organsimul uman este format din apă, într-un procent covârşitor, ce depăşeşte 75%. Ceea ce înseamnă că un om care nu se va hidrata zilnic se expune riscului apariţiei unui şir aproape nesfârşit de afecţiuni. Cei doi litri de apă pe zi recomandaţi atât de frecvent în pauzele publicitare de la televizor nu sunt deloc un mit.

  1. Multe fructe şi legume

Foarte puţini dintre noi reuşesc să atingă acel prag recomandat de doi litri de apă consumaţi pe zi. Vestea bună este că organismul nostru îşi asigură necesarul de lichide şi din fructele şi legumele din alimentaţie, care au, într-un procent destul de ridicat, apă. Aşadar, pe lângă substanţele nutritive pe care le conţin fructele şi legumele, consumul lor ne va hidrata.

  1. Creşte numărul de fibre

Fibrele din cerealele integrale ajută corpul să funcţioneze corect, nu îngreunează activitatea inimii şi au multiple beneficii pentru sănătate, de la antioxidanţii pe care-i conţin şi până la faptul că îmbunătăţesc digestia.

  1. Consumă mult pește

Peştele gras, cum ar fi somonul sau macroul, este foarte bogat în acizi graşi omega 3, necesari pentru sănătatea inimii. Desigur că și peștele alb, mai slab este un aliment nutritiv, doar că are mai puțin omega 3. Proveniența peștelui este importantă și vă recomand să consumați pește din surse de încredere.

  1. Atitudine optimistă

Studiile de până acum au demonstrat că oamenii optimişti trăiesc mai mult, au o condiţie fizică net superioară celor care se lasă pradă grijilor cotidiene. Când suntem supăraţi, organsimul nostru suferă modificări care pun presiune inclusiv pe inimă, forţând-o să facă faţă unui ritm alert, dictat de stres şi obligându-o să depună mai mult efort pentru a transporta sângele prin arterele îngroşate de colesterolul generat în exces, tot din cauza stresului.

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *